V četrtek, 23. januarja se je veliki oder Gallusove dvorane Cankarjevega doma v Ljubljani spremenil v prizorišče premierne izvedbe zimzelene opere Netopir. Daljnega leta 1874 jo je napisal Johann Strauss mlajši in z njo očaral ves operni svet. Pri letošnji postavitvi v Ljubljani pa ima pomembno vlogo tudi idrijska čipka.
Objavljeno: sobota, 25. januar 2024 ob 8:18 | besedilo: spletno uredništvo | fotografije: arhiv Maja Svetlik, Darja Štravs Tisu
Ljubljana je prelepljena z velikimi plakati, ki vabijo na ogled operete Netopir. Zanimanje za izvedbo je izjemno, saj je bila premiera v četrtek 23. januarja razprodana. Snovalci grafične podobe opere so prišli na zamisel, da bi v zgodbo vpletli tudi idrijsko čipko. Ta simbolizira prefinjenost in lahko odlično odslikava tudi življenje meščanskega Dunaja v letih, ko je Johann Strauss pisal to opereto.
Izziva kako idrijsko čipko vplesti v slavno opereto Netopir se je lotila oblikovalka Maja Svetlik. Sama je sodelovala že pri številnih podobnih projektih, saj ima čipkarska šola, kjer je zaposlena, ugledno mesto med snovalci najrazličnejših projektov v širšem prostoru. »Ko je tudi pri nas dozorela oblika in zamisel smo jo predstavili naročnikom in ti so bili s predlogom zadovoljni,« nam pove Maja Svetlik in doda, da je bilo snovanje čipke lepa izkušnja.
Oblikovalka je v čipki ustvarila motiv netopirja z razprtimi krili. Čipka, ki je v realnosti velika okoli 20 centimetrov in predstavlja damsko masko, ima vrsto zanimivih elementov idrijske čipke. Poznavalci na njej takoj prepoznajo značilni idrijski ozki ris, pa tudi polpremete in pajke. Po narisanem papircu se je klekljanja lotila Cirila Kacin iz Idrije, ki je čipko sklekljala s črnim metaliziranim sukancem običajne debeline. Sledil je končni pregled in fotografiranje čipke, ki se je sedaj znašla tako na velikih plakatih kot na vabilih in v programski knjižici, ki spremlja izvedbo te operete.
Ob odlični pevski zasedbi se pod tokratno postavitvijo operete v Ljubljani podpisujejo Ayrton Desimpelaere, Krešimir Dolenčić, Lukas Zuschlag, Andrej Stražišar ter tudi Alan Hranitelj, ugledni modni kreator in kostumograf. Publika je z velikimi pričakovanji čakala na premiero Straussove operete. V preddverju Cankarjevega doma so na večer premiere razstavili tudi originalno čipko in to je bil pomemben kamenček v mozaiku promocije idrijske čipke v svetu umetnosti.